Saturday, 9 April 2011

GEMPAR!! Orang Minyak muncul di Kapit


Suasana yang tenang di Kapit akhirnya di gemparkan dengan kehadiran 3 orang ahli PKR dari Semananjung Berbangsa India muncul di Kapit dan cuba berlegar-legar di kedai kopi di Kapit. Bukannya sesuatu yg asing bagi penduduk Kapit kalau orang India berada di Kapit, kerana ada yg bekerja dengan kerajaan.

Tetapi kehadiran mereka bertiga yang mengemparkan ialah kerana cuba untuk merasuk penduduk kapit dengan baju symbol PKR dan cuba hendak menjual ubat kepada penduduk yang sedang menjamu selera di kedai kopi.

Seorang Tuai Rumah yang kebetulan duduk dikedai kopi tersebut telah mendengar mereka bertiga yang cuba untuk menjual ubat kuat si Anwar telah bangun dan berkata dengan nada yang lembut….:-

“ Haii Tambi .. Keling kami penduduk kapit hidup aman harmoni walaupun berbeza pendapat dari segi politik”.. kalau kamu cuba nak menghasut kami membenci sesama sendiri lebih baik kamu bertiga balik..sebelum kepala kamu dipancung. Kami sangat benci dengan penghasut seperti kamu, jangan cuba nak menimbulkan kekacauan disini”

Kata si Tambi 3 orang itu:-- maaf pak cik.” Mereka bertiga terus beredar “

Pada hari yang sama juga mereka bertiga masih nak mencuba nak jual ubat di kedai kopi yang lain pula.. Akhir nya mereka bertiga telah dihalau oleh penduduk di situ….! Ini kata penduduk dengan nada yang lembut…”” Tambi kalau kamu tak ada duit pakai balik saya boleh bagi duit””. Dengan muka malu dan senyum kambing dan berbisik dalam bahasa Tamil mereka bertiga terus beredar.

Yang Hairan kenapa si Beginda Minda tidak muncul dengan mereka bertiga??? kerana Penduduk Kapit kenal si Beginda Minda Pembohong…. Penduduk Kapit mengelar Beginda Raja Bula ( pembohong yang tak ada kelas ) sebab itu Beginda bersembunyi… Untuk pengetahuan semua.. Beginda Minda akan bersembunyi kalau berada di Pasar Kapit..

No comments:

Post a Comment