Harakah keadilan Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan

Friday 18 March 2011

PKR Vs SNAP



Baru-baru ni kecoh dan mengelabah di kem PKR apabila SNAP telah mengumumkan calon-calon yang akan bertanding PRN Sarawak dari Party SNAP. Presiden SNAP Edwin Dundang telah mengumumkan di akhbar tempatan senarai nama calon di 16 kawasan DUN dengan kesemuanya di kawasan majority kaum Dayak… Orang Panggau ada mendengar desus-desus mengatakan bahawa beberapa bakal calon PKR akan menarik diri daripada menjadi calon PKR kerana memberi ruang kepada calon SNAP.


KATA PEMIMPIN2 PKR….” Enti nuan enggai nyadi calun PKR maioh agi orang bukai ka nyadi calun PKR, enti nadai mensia biar kami ngasoh ukoi nyadi calun”. ( Dalam Bahasa Melayu… KALAU AWAK MENARIK DIRI MENJADI CALON PKR, RAMAI LAGI ORANG LAIN YANG HENDAH MENJADI CALON PKR, KALAU TIADA MANUSIA BIARLAH ANJING YANG MENJADI CALON PKR )


Nampak sangat PKR sudah terdesak, kerana beberapa bakal calon yang telah diasah untuk menjadi calon tiba-tiba menarik diri… Ini memang disebabkan kerana kepimpinan PKR yang pincang dan diragui. Ditambah lagi apabila SNAP tidak serasi dengan PKR… BUKAN nya APA.. KERANA DIAORANG TAHU PEMBANGKANG AKAN TEWAS TERUK DITANGAN BN. Orang Bijak pandai mestilah pandai menilai.

1 comment:

  1. Who should be the next Sarawak CM?

    Have your voice HEARD! Click on the link below (or copy & paste URL) to vote.

    http://www.micropoll.com/a/mpview/1069566-405576

    ReplyDelete