Harakah keadilan Malaysiakini Metro beritaharian NST utusan

Thursday 31 March 2011

TERKINI !jentera-penghasut-jahat-dap. TELAH SAMPAI KE SARAWAK



PAS bersama DAP Pulau Pinang melancarkan jentera propaganda untuk pilihanraya negeri Sarawak.PAS yang terkenal sebagai tunggangan DAP yang mengagungkan Lim Guan Eng sebagai khalifah dan Father Joseph begitu mengharapkan jentera kempen DAP untuk menyebarkan dakyah di sana nanti.Sekurang kurang jentera DAP dapat membantu PAS didalam kempen mereka nanti.

Hasutan dan politik jahat bermula di Sarawak.

Seorang Adun DAP memaklumkan Lim Guan Eng atau dikenali sebagai Father Joseph telah menghantar 30-40 orang petugas dikalangan sukarelawan gereja dan paderi Kristian ke Sarawak untuk berkempen.Katanya GuanEng akan menghancurkan BN dengan cara apa sekali pun asalkan mereka berjaya.


Kumpulan ini dipecahkan kepada kumpulan kumpulan kecil untuk memanipulasikan isu Al-Kitab dikalangan penganut Kristian.Kumpulan ini diserapkan kedalam jentera DAP ke 15 kawasan DUN yang akan mereka tandingi.


Isu Al-Kitab adalah satu isu yang amat sensitif buat penganut Kristian di Sarawak.Lim Guan Eng seorang ekstremis Kristian nampak isu ini amat bagus dijadikan selling point untuk meraih undi disana.Menghasut seolah olah kerajaan pusat menghalang kebebasan beragama menjadi agenda utama.  SETERUSNYA

No comments:

Post a Comment